Het antwoord op deze vraag is eigenlijk heel simpel: bij het begin. CRM heeft veel voordelen voor bedrijven op het gebied van verkoopkansen, klantenservice en marketing. Soms lopen bedrijven dan ook iets te hard van stapel en willen zij CRM in het beginstadium voor te veel doeleinden gaan gebruiken. Maar zo werkt het niet volgens ons…
In dit artikel:
Bij het begin beginnen
Deze week stuitte ik op een mooie slogan die perfect aansluit bij onze gedachten over Microsoft CRM: Think big, act small, learn fast, scale quickly. Deze woorden omschrijven precies hoe wij samen met onze klanten aan een Microsoft CRM implementatie beginnen. Ik zal het hele proces even kort doorlopen:
- Think big. Waar wilt u naar toe met Microsoft CRM? Dit is een van de belangrijkste vragen. U moet hier daarom goed over nadenken, zodat u duidelijk voor ogen hebt naar welk niveau CRM uw bedrijf moet gaan tillen.
- Act small. Na de fase waarin u breed nadenkt, is het de kunst om stap voor stap te werk te gaan en niet meteen met alle doelstellingen aan de slag te gaan. Projecten die van begin af aan groots worden aangepakt, zijn volgens ons gedoemd om te mislukken.
- Learn fast. Naarmate u meer met Microsoft CRM bezig bent, merkt u dat u steeds beter leert hoe het systeem in elkaar zit en hoe u hier goed mee overweg kunt gaan.
- Scale quickly. Op het moment dat u het systeem helemaal onder de knie hebt en het systeem haar eerste vruchten afwerpt, is het zaak om op te schalen. Pas nu gaat u daadwerkelijk iets doen met de overige doelstellingen uit de “think-big-fase”.
Stippel uw eigen pad uit
Niet ieder bedrijf wil hetzelfde bereiken met CRM, maar er is altijd sprake van één overeenkomst: iedereen wil dat Microsoft CRM bijdraagt aan het behalen van succesvolle resultaten, ongeacht of dit betrekking heeft op het verbeteren van de verkoopkansen, klantenservice, marketing of iets anders. Om deze reden is het van belang dat ieder bedrijf voor zichzelf bepaalt waar de prioriteiten liggen en wat de eerste stap wordt in het implementatieproces. Vaak raden wij klanten aan om te starten met het relatiebeheer. Wanneer u structuur hebt aangebracht in uw contactpersonen kunt u zich vanuit daar op andere doelen richten.
Meer weten?
Meer weten over onze visie op de implementatie van Microsoft CRM? Of heeft u een algemene vraag? Neem gerust contact met ons op.