Binnen CRM wordt veel geregistreerd over o.a. klanten, leads, verkoopkansen en activiteiten.
Met weergaves kunnen filters worden gemaakt om inzicht te krijgen in bijvoorbeeld:
- alle klanten in een bepaald segment
- alle verkoopkansen met een bepaald slagingspercentage %
- alle activiteiten die nog moeten worden uitgevoerd
Om nog beter inzicht te krijgen en te sturen, kunnen meerdere weergaves worden verzameld en gevisualiseerd worden in dashboards.
Vrij nieuw in CRM zijn de interactieve dashboards waarbinnen kan worden gefilterd wat met de “standaard” dashboards niet kan.
In het onderstaande zijn ter inspiratie een aantal interactieve dasboards weergegeven:
Account analyse
Te denken valt aan de volgende inzichten en filtermogelijkheden:
- aangemaakte accounts per maand
- accounts per branche
- accounts per classificatie
- accounts per segment
- accounts per land
- accounts per eigenaar
En zo zijn nog legio andere mogelijkheden denkbaar.
Win/loss analyse verkoopkansen
Te denken valt aan de volgende inzichten en filtermogelijkheden:
- per BU
- per accountmanager
- per status
- per reden van status
- per segment
Dashboard behoefte binnen uw bedrijf?
Mochten bij u vraagstukken spelen op het gebied van dashboards? Neem dan contact op met ACI!
E-mail aan info@aci.nl of bel +31 34 55 870 50.